Regulamin Forum

Forum Protea to portal spotkań dla osób zainteresowanych tematyką kosmetologiczną, pragnących pogłębić swoja wiedzę w tym zakresie oraz tematach pokrewnym. Przedstawiamy krótkie zasady,

Regulamin Forum

Postautor: admin » 24 lis 2014, 10:52

§ I: Zasady ogólne:
1.Forum Protea to portal spotkań dla osób zainteresowanych tematyką kosmetologiczną, pragnących pogłębić swoja wiedzę w tym zakresie oraz tematach pokrewnym.

2. Zabrania się wypowiedzi o charakterze obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników.

3. Językiem używanym na forum jest język polski.

4. Zwracamy się z prośbą o zachowanie porządku Forum w obrębie działów tematycznych. W przypadku trudności rozpoznania właściwego działu, autor powinien umieścić temat w miejscu, które uważa za najbardziej odpowiednie pod względem tematycznym.

5. Tematy zakończone lub które straciły aktualność mogą zostać przeniesione do "Archiwum".

§ II: Prawa i obowiązki użytkownika:

1. Na forum mogą pisać tylko zarejestrowani użytkownicy.

2. Poszczególne posty wyrażają poglądy i opinie ich autorów.

3. Zobowiązuje się wszystkich forumowiczów do poszanowania poglądów innych. Oznacza to, że żaden pogląd i żadna wypowiedź, choćby świadczyła o niewielkiej wiedzy osoby wypowiadającej się, nie może być wyśmiewana czy atakowana.

4. Na forum zabrania się:
- łamania prawa;
- wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych, ośmieszających lub poniżających;
- jawnych lub ukrytych form reklamy (dotyczy to również podawania linków);
- trollingu (działań mających na celu wzniecenie kłótni internetowej);

5. Do wymiany uwag i pytań prywatnych i wszelkich uwag niezwiązanych z tematem powinien służyć e-mail.

6. Login i/lub podpis użytkownika nie może naruszać regulaminu forum. W przypadku rejestracji loginu sugerującego status osoby publicznej, nazwę firmy lub zawierającego imię i nazwisko osoby powszechnie znanej Administrator zażąda udostępnienia danych umożliwiających potwierdzenie tożsamości. Odmowa ich udostępnienia spowoduje skasowanie konta. Sprawdzenie tożsamości dotyczy również tych, którzy mając login neutralny podają się za takie osoby w treści napisanych wiadomości.

7. Niedopuszczalne jest używanie dwóch lub więcej loginów przez jedną i tę samą osobę w jednym temacie bez ujawnienia swojej tożsamości lub udawanie dwóch różnych osób, zwłaszcza z wykorzystywaniem tego do popierania swego własnego stanowiska lub prowokowania kłótni.

8. Użytkownik nie może edytować swoich postów, dlatego uprasza się o dokładne sprawdzenie wypowiedzi przed jej wysłaniem. W przypadku chęci dokonania zmian w wysłanym już poście użytkownik powinien skontaktować się z moderatorem odpowiedzialnym za dział, w którym wypowiedź została napisana.

9. Przed założeniem nowego tematu użytkownik powinien sprawdzić, czy nie istnieje temat podobny.

§ III: Moderacja forum:
1. Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich niezgodnych z regulaminem postów jak najszybciej, jednak nie jest możliwe natychmiastowe przeczytanie każdej wiadomości.

2. Zadaniem moderatora jest czuwanie nad porządkiem na forum. NIE JEST natomiast obowiązkiem animowanie dyskusji. Moderator nie jest zobowiązany do zabierania głosu w danym wątku, szukania argumentów do dyskusji czy podsumowań tematu.

3. Moderator nie jest arbitrem, a jego rola nie polega na rozstrzyganiu kwestii spornych i przyznawaniu racji stronom.

4. W trakcie dyskusji moderator może wydzielić z tematu wątki poboczne gdy uzna, że temat stanie się czytelniejszy, lub na prośbę autora tematu.

5. Każdy moderator może interweniować w obrębie całego forum, w szczególności zaś odpowiedzialny jest za porządek w przydzielonych mu działach.

6. Interwencje moderatora mogą przybierać następujące formy:
- publiczne zwrócenie uwagi użytkownikowi w danym temacie;
- upomnienie poprzez wysłanie e-mail’a;
- poproszenie użytkownika o wyjaśnienie stanowiska lub w skrajnych przypadkach przeproszenie przez użytkownika innych forumowiczów;
- zablokowanie tematu;
- wycięcie lub zmiana części postu użytkownika z wyraźnym zaznaczeniem, w którym miejscu nastąpiła ingerencja (w drobnych przypadkach interwencje moderatora są oznaczane przez [...] – (czyli nawias kwadratowy z wielokropkiem, pisany kursywą);
- usunięcie pojedynczego postu;
- usuwanie wszystkich postów danego użytkownika z całego forum do czasu wywiązania się przez niego z narzuconych mu obowiązków;
- usunięcie całego tematu
- w skrajnych przypadkach usunięcie konta użytkownika lub zablokowanie mu dostępu do forum, o czym użytkownik zostanie wcześniej poinformowany e-mailem (decyzja zastrzeżona dla Administratora);

7. Moderator ma prawo wykasować post lub jego fragment w następujących przypadkach:
- wypowiedzi łamiących § II p. 4;
- uporczywych dygresji i odchodzenia od tematu przez użytkownika, mimo wcześniejszych ostrzeżeń moderatora;
- jednozdaniowych lub jednosłownych wypowiedzi, które nie wnoszą nic merytorycznego do dyskusji (dotyczy to zwłaszcza postów zawierających tylko emotikony);
- przy uporczywym, wyraźnym i jednoznacznym utrudnianiu rozmowy przez tzw. floodowanie, czyli wklejanie wielu długich tekstów, nawet jeśli są one związane z omawianym tematem;
- jeżeli post ma charakter prywatnych uwag
- w przypadku używania forum jako "ambony" do głoszenia własnych poglądów, z jednoczesnym unikaniem dyskusji;
- w przypadku uporczywego "zaśmiecania" tematu wątkiem poruszanym już (zwłaszcza przez tą samą osobę) w innych miejscach na forum;
- w sytuacji, gdy kolejne posty są jedynie analizą pojedynczych słów wyrywanych z kontekstu i prowadzą do odwrócenia uwagi od właściwego tematu, zwłaszcza jeżeli autor tematu lub pozostali dyskutanci proszą o powrót do wątku głównego;
- jeżeli rozmowa przestaje mieć charakter merytoryczny, a sprowadza się jedynie do próby przeforsowania własnego poglądu, z pominięciem argumentów;

8. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności (poza wiadomościami pisanymi przez nich) za treść postów na forum.

9. Moderator nie ma obowiązku informowania o powodach usunięcia postu (jednak zazwyczaj to robi).

10. Uwagi dotyczące moderowania prosimy wyjaśniać u moderatorów odpowiedzialnych za dany dział lub u Administratora Forum (e-mail).

§ IV: Uwagi końcowe:
1. Regulamin jest podstawą działania moderatorów, jednak nie jest możliwe, aby ująć w nim wszystkie możliwe sytuacje, dlatego prosimy nie pisać zażaleń dotyczących interwencji moderatora w jakimś miejscu, jeśli jedynym uzasadnieniem byłoby stwierdzenie, że „tego nie ma w regulaminie”.

2. Drastyczne lub uporczywe naruszanie zasad niniejszego regulaminu może prowadzić do usunięcia z forum.

3. Założenie konta jest równoważne z akceptacją regulaminu.

4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2013
admin
Administrator
 
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2014, 5:29

Wróć do Regulamin

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron